Rata abandonului școlar în România este încă una nepermis de mare. Mulți elevi nu reușesc să termine liceul. Foarte mulți întâmpină reale probleme chiar la nivel de scris / citit, analfabetismul funcțional fiind în creștere. Cele mai mari probleme apar la grupurile sociale defavorizate, cum ar fi minoritățile, comunitățile rurale sau comunitățile sărace din orașe (familii fără locuință sau locuitorii din ghetouri).

Principalele cauze ale abandonului școlar au legătură cu situația economică cu situația economică sau cu modelele negative. Ne dorim să putem oferi ajutor material și financiar pentru a minimiza efectul cauzelor economice dar, în egală măsură, să lucrăm cu părinții și cu familiile extinse ale copiilor, astfel încât să conștientizeze importanța educației în viețile copiilor lor.

Asistăm la perpetuarea unui cerc vicios: copiii abandonează școala, împinși de sărăcie și încurajați de familiile lor. Atunci când ajung la vârsta adultă, ei au mai puține oportunități de a intra pe piața muncii, de e accesa slujbe bine plătite. Astfel, venitul lor este unul insuficient. Ei înșiși vor forma familii sărace care vor avea copii cu un grad mare de risc apropo de abandonul școlar.

Prin intermediul programului Speranță prin educație dorim să punem umărul la dezvoltarea fiecăruia dintre micuții cu care lucrăm, investind în educația lor. Anual, oferim sprijin material sub formă de rechizite, manuale, îmbrăcăminte, etc. la sute de copii din zonele de intervenție.

În limita resurselor, o parte dintre copiii cu cele mai mari probleme și nevoi educaționale beneficiază de sprijin sub formă de meditații, ajutor la teme, cursuri și activități diferite. Taberele de vară destinate copiilor școlari sunt o altă modalitate prin care încercăm fidelizarea copiilor față de școală și prevenirea abandonului. De asemenea, dorim să ne implicăm în utilarea școlilor din zonele mai sărace ale țării, în special din mediul rural.